Apartamente Baia Mare

a

De ce ne dorim un camin nou si la ce sa fim atenti atunci cand ne mutam

Poate se mareste familia, sau poate ne dorim doar un loc mai linistit la periferie, ferit de aglomeratia urbana si zgomotul care nu se opreste niciodata. Un lucru e sigur ,apetitul romanului de a detine si a se muta intr-o casa noua nu a scazut niciodata, ba din contra, piata imobiliara romaneasca este intr-un continuu trend ascendent datorita poftei si cererii de apartamente noi. Fie ca sunt in cartiere rezidentiale ultra-centrale sau in zone linistite ale periferiei orasului, fie ca sunt in zone rurale sau in zone izolate, reusim sa ne transformam noua locuinta intr-un loc numit, ACASA. Ne place sa o decoram cum dorim, sa finisam si refinisam pana ajungem la rezultatul mult dorit. De ce trebuie sa tinem cont cand cumparam o locuinta noua?

1. Informatii despre dezvoltator ,istoric si proiecte realizate in trecut

Este foarte inportant sa stim de la cine achizitionam vitoarea locuinta. Este crucial sa cautam review-uri si feedback despre calitatea finisariilor si a materialelor folosite pentru construirea si dezvoltarea lor. Garantia oferita de catre dezvoltator unei locuinte noi ofera credibilitate asupra calitatea lucrarilor.

2. Bugetul si finantarea

Analizarea exacta a bugetului pentru marea schimbare este cel mai important pas in achizitionarea unei noi locuinte. Din cauza pietei volatile si a procesului lung de mutare in noua locuinta, bugetul poate varia foarte mult de la o zi la alta. Trebuie sa fim atenti la bugetul de cumparare a locuintei, cati bani alocam finisariilor si utilitatiilor si cu ce buget ramanem dupa toate aceste cheltuieli.

3. De ce avem nevoie si ce ne trebuie cu adevarat

Multe greseli ale noilor proprietari sunt acelea de a face achiziti nefolositoare sau finisari scumpe care nu si le pot permite. Cel mai sanatos mod de a trece peste acest pas cu succes este gestionarea bugetul cu mare atentie pentru fiecare proces care implica o noua locuinta. Sa cumparam lucrurile vitale, necesare de care avem nevoie in viata cotidiana de zi cu zi, sa ne focusam bugetul pentru lucrurile si utilitatiile care ne ajuta cu adevarat si ne fac viata mai usoara. Trebuie sa privim cu atentie facilitatile pe care ni le ofera locul, imprejurimiile noii locatii (statii de autobus, metrou, scoli, supermarket, scoala, etc) si in jurul lor sa ne stabilim bugetul pentru utilitatile de care nu ne pute lipsi.

4. Perioada de cand a fost pusa spre vanzare locuinta si reducerile oferite raportate la respectivul interval de timp

Este crucial sa urmarim daca dezvoltatorul scade pretul in functie de perioada de cand a fost postat on-line locuinta. Ce concluzii putem trage? De exemplu daca un apartament este scos spre vanzare acum 3 luni de zile, si are multi interesati iar pretul nu a scazut in tot acest timp, de aici putem sa ne dam seama ca dezvoltatorul a investit mult si a folosit mana de lucru si materiale de calitate si nu are de gand sa faca rabat asupra pretului final.
Daca apartamentul este postat de 3 luni si are multe vizualizari si interesari si pretul a scazut, inseamna ca potentialii clienti sunt sceptici in ceea ce priveste locuinta urmarita. Din comportamentul dezvoltatorului de a reduce pretul rapid dupa punerea spre vanzare reiese ca a fost lasata o marja de profit destul de mare de catre companie si poate calitate lucrariilor nu este cum ne-am dori sa fie.

5. Cu cine sa ne sfatuim?

Parererile din mai multe parti inainte sa achizitonam o locuinta noua fac diferenta. Parerea dezvoltatorului va fi una obiectiva de aceea este bine sa vorbim si cu ingineri, prieteni, familie si evaluatori. Parerile lor conteaza mai mult decat a dezvoltatorului. Este bine sa ne sfatuim cu oamenii care au trecut printr-un proces de achizitonare a unei locuinte noi si de a cere parerii si opinii despre proiectul pe care doresti tu sa il faci.

6. Reducerea cheltuieliilor

Dupa ce am parcurs cu atentie toti acesti pasi, trebuie sa analizam bugetul care a ramas. Este foarte bine sa economisim pentru finisaje cat de mult putem pentru ca stim cu toti ca sunt cele mai costisitoare lucrurii dintr-o locuinta. Oamenii de care amintim la punctul 5 ne pot ajuta cu materiale, utilitati ramase din proiecte si constructii anterioare. Acesta strategie poate fi una foarte viala!

7. Mutarea

Ultimul proces poate ca este si cel mai obositor. Fuga dupa materiale ,muncitori si birocratie ne potate lasa fara vlaga chiar inainte de cel mai inportant pas. Stabilirea exacta a datei de mutare si pregatirea din timp pentru marele moment trebuie sa fie una foarte bine calculata, optimizata, pentru a salva cat mai multa energie. Toata lumea este entuziasmata cand se muta intr-o locuinta noua, dar in acelasi nu mai simte oboseala si stresul acumulate in timpul proceselor anterioare. Mentinerea calmului, analiza continua si respectarea programului ne pot face sa evitam situatii neplacute pe care nu ni le dorim.

Cum depistam escrocheriile?

Un aspect important este sa nu ne lasam inselati, prostiti sau furati de catre dezvoltatorii falsi. Piata imboliara este plina de impostori si falsi agenti imobliari. Cateva tips-uri pentru a evita asemenea situatii:

a. Daca dezvoltatorul sau agentul imobiliar reprezentant al acestuia evita a se intalni in zilele libere (week-end, sarbatori legale, etc) cand sunt cele mai multe intalniri si vanzari pe piata imobiliara. Daca sunt mereu in vacante sau in intalniri cu alti clienti poate sa rezulte lipsa de credibilitate a acesteui dezvoltator/agentie imobiliara

b. Trebuie sa verificam daca au minimul de cunostinte in domeniul imobiliarelor si un know-how in aest segment. Un dezvoltator serios foloseste retelele inportante de socializare pentru a isi promova produsul. Cautarea si analizarea companiei si a produselor care le ofera pe site-ul companiei ,pagina de facebook, instagram poate sa reduca riscul de inselaciune si creste credibilitatea in aceasta companie / agentie imobiliara. Contentul generos cu poze, informatii, planuri si detalii despre apartamente si despre oferta acestuia este direct proportionala cu credibilitatea acestor companii.

c. Nivelul de negociere al companiei / agentiei imobiliare.

Nivelu de negociere al agentulu imobiliar sau al reprezentalului dezvoltatorului trebuie sa fie unul foarte ridicat. Dezvoltatorul are in interes de a face profit in urma vanzarii, dar in acelasi timmp are datoria de a satisface nevoiile si cerintelor cumparatorului.
Daca nivelul de negociere este unul scazut, lipsit de substanta si de propuneri concrete inseamna ca dezvoltatorul este nou in bransa sau doreste vanzarea foarte rapida a locuintelor fara a tine cont de cerintele beneficiarului.

d. Seriozitatea

Seriozitatea reprezentatiilor dezvoltatorului / agentiei imobiliare este un aspect important care trebuie luat in calcul. Comentarii inadecvate? Intarzierile la intalniri? Imbracamintea neadecvata? Neraspunderea la telefoane sau la e-mail, amanarea intalniriilor si a tranzactiei, scade credibilitatea asupra dezvoltatorului/ agentiei imobiliare.

e.Nu pun intrebari concrete si la subiect

Este foarte inportant sa fim pe aceasi lungime de unda cu dezvoltatorul. Trebuie ca acesta sa inteleaga ce ne dorim cu adevarat, ce ne permitem si bugetul disponibil. Intrebari despre perioada de finalizare a constructiei, inbunatatiriile si facilitatiile diferite fata de concurenta fara a se abate de la raspunsuri exacte si concrete formeaza credibilitatea din jurul companiei si a dezvoltatorului. Evitarea unui raspuns din partea acestora, eschivarea si propuneriile neadecvate, nepotrivite cerintelor noastre ne face sa realizam ca aceastia doresc sa vanda cat mai repede apartamentul, casa, fara prea multe obligatii si desigur fara prea multe intrebari.

Post a Comment